Maandag 19 maart en de laatste 4 dagen.

19 maart 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

Toon voelde zich vandaag nog steeds niet zo fit, hij had gisteravond over moeten geven. Gelukkig dat we ons uitstapje naar de Gili eilanden verzet hadden, morgen zien we wel weer. Zodoende bleven we vandaag bij onze mooie villa, wat helemaal geen straf was. Putu was tegen de middag gekomen en had voor een drankje gezorgd dat hopelijk wat zou helpen,  hij voelde zich wel wat beter dan gisteravond maar wel slapjes. Heerlijk genoten van het mooie weer, de zee en de luxe. In de avond weer lekker gegeten in Amed.

• Na een goede nacht, Toon voelde zich wat beter , werden we om half 9 opgehaald, om 9 uur bij het vertrekpunt van de boot, we moesten ons copie van de passen laten zien, we gaan uiteindelijk naar een ander eiland Lombok waar de Gili eilanden bij horen. Er stond een grote groep vrouwen die de grote koffers en backpackers rugzakken op hun hoofd zette en ermee naar de boot liepen. Eenmaal op de boot stonden we na een half uur nog steeds stil, iedereen ging aan het lopen en vroeg zich af waarom we niet vertrokken,maar de jongen op de boot sprak geen woord Engels. Pas om 11.00 uur konden we vertrekken, schijnbaar was er van iemands pasgegevens niet in orde. Na 1 uur varen waren we op Gili Trawangan.  We waren te laat om deel te nemen aan de trip naar de andere Gili eilanden, Memo en Gili Air, dat was wel heel jammer. Dus zijn we tot 15.00 uur daar gebleven en wat gesnorkeld, hier ook weer mooie vissen gezien en ook een schildpad en vele vele felblauwe kleine visjes. Zo zagen we ook hele grote scholen vissen die heen en terug zwommen en van links naar rechts, dit was leuk om te zien. Om 15.00 uur vertrok de boot, na 2 stoppen voeren we naar Padang Bai, dat was ruim 2 uur varen, daar werden we onthaald door heel veel taxichauffeurs,  er stond er een bij met een bord Antonius Gerardes Amed.......Bingo, dat moesten wij wel zijn, en ja hoor die Putu had het weer goed geregeld. Na bijna anderhalf uur rijden waren we weer in de villa waar Ayu en Komang weer voor een lekker diner hadden gezorgd.  Na het eten meteen nog even het zwembad in en daarna fris gedoucht. We zijn vandaag wel veel onderweg geweest maar goed, je hebt niet altijd alles in de hand. Het was toch een hele mooie dag geweest, ondanks dat we veel onderweg zijn geweest, 3 uur op de boot en 2 uur in de auto.

Wo.kwamen ze ons om 11.00 uur ophalen, we gingen naar de Lempuang tempel, deze ligt niet zover van Amed en is een van de alleroudste tempels van Bali. De chauffeur heette ook Komang, Putu was zijn tante en Komang van de villa was zijn nichtje. Het was een vrolijk chauffeurtje, hij lachte veel en was heel grappig. Als eerste naar de tempel, deze lag heel hoog op een berg, als je naar het hoogste deel wilde moest je 2 uur naar boven wandelen en 2 uur terug. Dat dus maar niet gedaan, wij hielden het bij het eerste en mooiste gedeelte. We moesten vele trappen op, eenmaal boven werd je over je hoofd gezegend met holy water . Je had van hieruit een geweldig mooi uitzicht. Daarna hebben we lekker geluncht en reden weer verder naar een locale markt, we zagen buiten wat kraampjes en dachten, is dat het ...... maar Komang zei , fellow me, follow me. Het bleek dat erachter een grote overdekte markt was, beneden allemaal kruiden, fruit enz. En boven kleding, schoenen, tassen, er zaten ook vrouwen aan een trapnaaimachine kleding te maken, inmiddels was het alweer    half 2 ( de tijd vliegt ) dus  weer ergens lekker geluncht. Nog even wat geshopt en daarna nog naar het grote mooie waterpaleis Ajung, deze lag aan de zee. Het was een vele grotere dan de vorige met een hele prachtige tuin. Na hier ruim 1 uur rond gewandeld te hebben waren we om 5 uur terug in de villa, na weer een mooie dag mee gemaakt te hebben.

1. Daan Vlemmix:
    23 maart 2018
    weer een heel mooi verslag
    kom weer gezond in Lierop
  2. Ine Aarts:
    23 maart 2018
    Een super mooi reisverhaal van een SUPER MOOIE VAKANTIE!!! Wens jullie een hele fijne ✈ terug en tot woensdag dan mag je het nog eens in het echt vertellen😉groetjes😘👐
  3. Maria Hesen:
    23 maart 2018
    Bedankt voor het mooie vakantie verhaal
    Zo te zien aan de prachtige foto's hebben jullie weer een super mooie vakantie gehad
  4. Jan en Margareth:
    23 maart 2018
    Geweldige mooie verhalen prachtige vakantie super. Oh. En Toon Nog Hartelijk Gefeliciteerd. Goede reis terug en hele fijne thuiskomst.
  5. Ilonka van Kasteren:
    24 maart 2018
    Prachtige reisverhalen en vanuit de kiekjes te zien was het weer genieten.