Pantai Cenang Langkawi.

15 februari 2017 - Pantai Cenang, Maleisië

Vrijdag 10 februari.
In een uurtje vliegen kwamen we op Langkwi aan, om 17.00 uur zaten we met een pittige chauffeuse in de taxi, op weg naar Pantai Cenang.
Wat ons meteen opviel was..........., dat er veel overal veel staatvuil lag.
Na 20 min. waren we bij ons resortje Telage Chantique, we werden hartelijk ontvangen, en het zag er piekobello uit.
Om half 7 zaten we in de gratis shutletaxi van het resort naar het centrum, daar lekker zitten chillen aan het strand, en naar de mooie zonsondergang gekeken.
Wat gegeten in een echt Maleisisch restaurantje, back to basic, voor 65 ringgit, 12,50 euro voor ons vieren.
Een lachertje, we hadden er wel 2 uur over gedaan, eerst 1 gerecht dan weer 2 en zo zaten we steeds met een of met tweeen te eten.
Langkawi is een belasting vrij eilandje, veel chocolade, parfums en goedkope sterke drank enz., dus wij een lekkere literfles Bailey's bemachtigd.
Om 22.00 uur weer terug naar hotel met de shutle, en nog lekker op ons terrasje voor onze kamer wat zitten borrelen.
Zaterdag 11 februari.
Lekker ontbeten, wat minder dan de afgelopen 3 dagen, maar helemaal goed.
De hele dag genoten van de rust, boekje, de zon en het heerlijke zwembadje, de lunch hadden we bij het naast gelegen zaakje gehaald.
Om 19.00 uur naar een schitterde mooie locatie gewanderd, een restaurant in wat rijstveldjes.
Jammer , maar het eten was 10 x niks.
Daarna langs het strand op een mooi aangelegd pad richting centrum gelopen .
Je kwam langs mooie hotels, maar ook veel backpackers accommodatie's, er was veel gezelligheid op het strand.
Nog wat gewinkeld, en met onze shutle weer terug naar het hotel.
Zondag 12 februari.
9 Uur aan het onbijt, daarna met de shutle weer naar het strand, daarvoor had de chauffeur laten zien, waar we door moesten als we te voet terug wilde lopen.
Voor 10 ringgit, 2 euro bedjes gehuurd met parasol voor de hele dag.
Heerlijk gezwommen in de mooie langzaam aflopende zee.
We hadden de hele tijd in de schaduw gelegen en waren flink verkleurd.
Rond 4 uur weer terug naar hotel gewandeld, in 15 min. dit was goed te doen,
Daar ook nog even wat gezwommen
's Avonds weer tevoet op pad, nu een andere weg genomen, we moesten wel over een aankomende nieuwe weg klauteren.
We denken dat over een aantal jaren Langkawi helemaal klaar zal zijn voor de toeristen, ze zijn overal aan werk.
We hadden via Booking.com als tip restaurant Laman Ria , deze had Toon gezien, dus wij er op af, het was er heel druk, wat meestal een goed teken is , er waren nog net 4 plaatjes vrij, net op tijd want daarna stond er een hele rij.
We hebben er inderdaad heeeeeeerlijk gegeten voor 110 ringgit, 22 euro met toetje, voor ons vieren.
's Avonds nog lekker op ons terrasje een spelletje gespeeld.
Maandag 13 februari.
Om half 11 stond onze huurauto klaar, voor 2 dagen 55 euro,
12 uur waren we bij de skybridge.
De ingang was een beetje eftelingachtig, we kochten kaartjes 55 ringgit/12 euro p.p.niet wetende waar het allemaal voor was.
Na 20 min. wachten zaten we in een cabinekabelbaan, er was een tussenstation met een mooi uitzicht, daarna verder omhoog.
Voor de skybridge hadden we weer een apart kaartje nodig, dus dat zat niet bij ons kaartje in begrepen, 15 ringgit extra.
Je had ook zoveel verschillende kaartjes, als je een expres of vip kaartje koopt, heb je alles ineen, bleek achteraf.
We gingen met een kleine monorail naar de Skybridge, deze was 125 mtr lang.
Er waren 4 plekken met een glazen bodem, zo liep je over een dal heen met onder je rotsen en bomen, en je kon bijna over heel Lankawi heen kijken, sommige mensen durfde geen stap op de brug te zetten. Wij vonden het spectaculair mooi.
Weer terug met het monorailtje, en nog voor we naar beneden gingen, kon je nog naar 2 uitzichtspunten, daar wat gegeten, het was inmiddels half 4.
Eenmaal weer beneden zagen we iets van 3D staan, en dat stond ook op ons kaartje, wij erop af en jawel, we mochten binnen.
We moesten onze schoenen uit doen, als eerste zagen we grote schilderijen net als in 3D boeken, daarna hele grote fel gekleurde tekeningen, daar moest je dan voor gaan staan of zitten, en kon je een foto maken, het was dan net, of je dan echt op een surfplank stond, of op gegeten werd door een neushoorn, of in een fles zat bij Einstein.
Superleuk was dit, er kwam geen eind aan , zo veel verschillende tekeningen waren er.
Daarna op zoek waar we nog meer voor betaald hadden, dit was nog iets met Rex Dino's iets ?
We moesten wel 20 min. wachten, met z'n allen in een wagentje en daar gingen we,
Het was net als in de film van Jurassicpark, we zaten in de wagentjes van de film en reden door het park vol met mooie grote goedaardige dino's, maar later kwam de kwaadaardige Rex, die ons wagentje om wilde duwen, we schudde heen en weer, veel gebrul en gekraak en geschreeuw, op een gegeven moment voelde we spatten water op ons.
Gelukkig werden we gered en konden we weer veilig uitstappen.
Wat een leuke beleving was dit weer.
Daarna nog in een globe, waar een film was, in de ruimte, en net alsof je in een achtbaan zat.
Dit was wat minder leuk, maar ja , al het andere was supermooi en leuk.
Dus het was ahteraf, toch een beetje Efteling.
Om 18.00 uur weer terug.

Na weer lekker in een lokaal tentje wat gegeten te hebben, weer naar ons intussen wel vertrouwde terrasje gezeten te hebben, gingen we weer lekker slapen.

Benieuwd wat we morgen voor dag hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan en Margareth:
    15 februari 2017
    geweldig. ik zie jullie helemaal zitten. kids in de efteling. En lekker eten chillen. drankje hou ik maar te goed. mag voorlopig niet drinken.
  2. Geer:
    Hallo Marleen,Toon en vrienden,
    zo te lezen hebben jullie een geweldig goede tijd. Geniet ervan.

Groet van Marlies en Geer
  3. Daan Vlemmix:
    15 februari 2017
    ik zie het helemaal voor me
    lekker genieten samen
    zo een reis vergeet je nooit meer
    groetjes daan en diny
  4. Ans:
    15 februari 2017
    Ziet er goed uit. Veel plezier allemaal.
  5. Ine Aarts:
    15 februari 2017
    Een vakantie van alles wat, lekker bezig en ook lekker luieren heerlijk hoor!! Ben daarom ook weer benieuwd naar het vervolg.
    Groetjessssss
  6. Maria Hesen:
    16 februari 2017
    Hallo Marleen Rian en de Toonen.
    Vanuit een warm ,maar zonloos Dubai nog een fijne voortzetting van jullie vakantie.
    Gr.Theo,Maria Sjaan en Peter
  7. Ria vaes:
    16 februari 2017
    wat een verhalen, mooie foto's vooral die laatsten! Ben benieuwd naar het volgende. Geniet ervan!!