Maandag 3-2-2020 . Sri Lanka en Malediven.

5 februari 2020 - Negombo, Sri Lanka

We vlogen✈ om 17.35 uur naar Londen met de K.L.M. en naar Sri Lanka met de Sri Lanka Airlines. Na een goede vlucht kwamen we om 12.30 uur smiddags in Negombo aan.

We werden hartelijk ontvangen door de vader van Sunny van D.S. tours met voor ieder een mooie krans gemaakt van orchideeën. Na een half uur rijden waren we bij het kantoortje D.S tours en werd er besproken hoe onze vakantie verder zou verlopen want morgen zouden we verder vliegen naar de Malediven voor 5 dagen.  Hierna werden we naar ons mooi hotelletje  "Morning star " gebracht, het bestond uit hooguit 6 kamers, het was helemaal prima, ruime kamers met 2, 2 persoons bedden en douche met toilet en daarbij een ommuurde w.c. buiten. Het was bewolkt maar heel warm ,dus.......... gauw onze koffers open gegooid en toen het zwembadje in, heerlijk was dat. Daarna na ons opgefrist te hebben zijn we na 10 min. lopen gaan eten bij Sunny, hij was de zoon van Sunny.  Deze heeft naast zijn boekingskantoor ook een restaurantje, hier heerlijk gegeten. Het was vandaag  "Independersday "  ( Sri Lanka heette hiervoor Ceylon, en sinds 1948 zijn ze onafhankelijk geworden van Engeland )  het is een nationale vrije dag, dit was de rede dat er vandaag geen alcohol gedronken of geschonken mocht worden. Sunny wilde voor de 2 Tonen een uitzondering maken, en zo kregen zij hun bier in een theepot met theekopjes in plaats van 🍺.😋😄    Daarna weer terug gewandeld en nog even bij de receptie wat gedronken en gezellig zitten kletsen, om half  11 zijn we naar bed gegaan want we waren alle 4 toch wat moe en zo konden we morgen weer goed aan onze nieuwe dag beginnen.