Malediven

10 februari 2020 - Gulhi, Maldiven

Wo 5 febr. Vandaag reizen we verder naar de Malediven, na een lekker ontbijtje kwam Sunny ons om half 11 ophalen.   We laten onze grote koffers achter en gaan verder met wat handbagage.

• Na wat  extra checken i.v.m. het Coronavirus  waren we wat meer tijd kwijt op de vliegvelden. Bij aankomst was het een drukte van jewelste, we hadden geen visum hoeven kopen, er werd niet om gevraagd. Om 16.45 uur werden we opgehaald en gingen we per speedbootje naar het mooie eilandje Gulhi, na een half uurtje varen waren we er .  Hier werden we weer op gehaald met een plat karretje en liepen we naar ons Hotel Tropic Tree.
  • Op het eilandje waren geen verharde wegen, er waren smalle straatjes van zand met aan weerszijde huisjes, het werd goed bij gehouden door vrouwtjes die met een vegertje alle blaadjes op veegde en de straatjes schoon hielden.   Er reed een lanzaam rijdend electrisch autootje en een paar brommertjes over het hele eilandje. Er leven ongeveer 1000 mensen en ze waren allen moslim , dus .........." geen bier "  🤨    Er heerste hier een relaxte sfeer en de mensen waren allemaal vriendelijk.
  • In een klein uurtje kon je over het strand het hele eilandje rond lopen.
  • Donderdag de eerste dag naar het bikinistrand ⛱🌴🌴🌴, waar het Hotel gratis ligbedjes voor ons had, ze waren wel wat aan vernieuwing toe.  😲😀   Al gauw genoeg onze snorkeltjes op gedaan en het water in, je kon wel 50 mtr. lopen en dan kwam het water nog maar tot aan je knieën , in de zee stond een schommel, deze werd vooral gebruikt om mooie foto's te maken.  Wat was hier ontzettend mooi, het leek wel een droom.  Zo ook onder het water  🐟🐡🐠 , het was een heel eind zwemmen voordat we bij het rif waren, maar er was genoeg te zien onder water. De stroming was wel erg sterk nabij het rif.   We zagen 👀 wel 100.000 sardientjes als regendruppels om ons heen, grote scholen zwart met witte  en gekleurde vissen, echt geweldig, wat een beleving, zooooooo mooi.  🐡🐠🐟. Rian en ik kregen er geen genoeg van. De hele dag genoten van de zon de zee en deze onwijs mooie en zalige plek op onze aarde.
  • Het is wel jammer dat er heel veel koraal stuk is gegaan door de tsunami in 2004, je ziet op de bodem veel gestorven koraal liggen, al is het wel weer wat aan het herstellen.
  • S avonds heerlijk gegeten bij hotel, hier was een mooi aangelegd binnenplaatsje met hele grote palmbomen , heerlijk met onze voetjes in het witte zand, zaaaaalig.
  • Vr. 7 febr. stonden we om 9 uur klaar voor een boottochtje naar een zandbank, zo onwijs mooi, je ziet dan ineens een wit strandje midden in de zee. toen we daar aankwamen was er een stelletje trouwfoto's aan het maken, midden op het eilandje hadden ze bloemenboog gemaakt en in het zand een groot hart getekend. Er was verder helemaal niets als wit zand en een turquoise blauwe zee. Supermooi !!!  We verstoorde denk ik wel hun momentje daar. 🤭
  • Als de zeespiegel echt gaat stijgen, dan verdwijnt dit eilandje als eerste. Het was er prachtig 🌞⛱  we hebben daar 1 dik uur gesnorkeld, onze gids zwom mee en filmde al het moois. Daarna weer de boot op en voeren we een stukje verder, hier ook wat gesnorkeld, de stroming was hier wel sterk, wat het snorkelen wat zwaarder maakte. Voor ons was de zandbank zeker zo mooi. We kregen de lunch op de boot, later toen we weer terug waren we toch nog even naar ons strandje gegaan en natuurlijk ook weer even gesnorkeld. Zo ...........dit was weer een schitterende mooie dag.
  • Zaterdag, zijn we in de ochtend al naar het strand gegaan, daar geluierd en wederom weer gaan snorkel snorkel snorkelen. 😁  we kregen er geen genoeg van. Nu hadden we weer zoveel andere mooie visjes en koraal gezien zelfs Nemo, en  ja.......................een mooie grote  zeeschildpad, hier hadden we niet  op durven hopen, dit heb ik mooi kunnen filmen, dank je wel Ilse, voor de go pro. 😘   We hebben ongelooflijk mooie dingen kunnen zien.
  • Dit was onze laatste hele dag op het mooie eilandje, morgenmiddag vliegen we weer naar Sri Lanka .
  • Zondag 9 Febr. Na nog voor de middag relaxt door gebracht te hebben en alles betaald te hebben ( je moet hier alles pinnen of betalen met dollars, ( alleen als het biljet iets beschadigd is of als er een heel klein scheurtje inzit nemen ze deze niet aan, omdat ze deze niet in kunnen wisselen ).
  • Gingen we om 13.00 uur  gingen we weer met de speedboot naar het vliegveld. 😥
  • Zo kwam er een einde aan de 5 wondermooie dagen op de Magische Malediven, 5 dagen om nooit meer te vergeten.  Nu op naar Sri Lanca.

1. Ine Aarts:
    9 februari 2020
    Het is daar bijzonder mooi net zoals je verhaal en foto's marleen🤗
  2. Ri:
    Skon!!🐟🐠🐬🐡🐙🦀