BALI 2018 Wo. 7 maart

11 maart 2018 - Ubud, Indonesië

• We vertrokken met Qatar Airways om 15.40 naar Doha, na 6 uur vliegen hadden we daar een tussenlanding, na 3 uur vlogen we verder naar Bali.

Om 17.15 uur landen we, onze chauffeur Nyoman stond ons op te wachten en bracht ons naar de villa Yin Yang nabij Ubud waar we rond 19.00 uur waren.  Het was inmiddels donker geworden, we werden verwelkomt door Agung, hij was 55 jaar en woonde met zijn zoon in een klein huisje voor de villa, ze paste op de villa en houden de tuin bij. We kregen een welkomstdrankje en nog  wat lekkers te eten. Het temperatuurtje was zeer aangenaam, dus............plonste we nog lekker even in ons zwembad. Na onze lange reis gingen we om half 12 naar bed, benieuwd hoe de omgeving eruit zag bij daglicht.

• Na een goede nacht, om 9 uur aan het ontbijt, hier zorgde Komman de vrouw van onze chauffeur Newman voor, zij hadden samen 1 zoontje van 12 jaar. Wat zag het er allemaal prachtig uit, we keken ver weg tegen een beboste heuvel aan met palmbomen, bananenbomen en een rijstveld, er vlogen wel 100 zwaluwen heen en weer de hele dag, zo zagen we ook gele en blauwe vogels en geel soort musje. Vandaag bleven we bij de villa heerlijk relaxen, rond 17.00 uur nog even het dorpje ingewandeld. We keken onze ogen weer uit van wat we zagen, brommertjes volgeladen met vanalles zodat ze net zo breed waren als een auto. Alle mensen waren zo vriendelijk en groeten ons. Hier en daar zag je dat ze poppen aan het maken waren voor het Balinese Nieuwjaar dat volgende week gevierd zou worden. Om 18.30 terug voor het diner, morgen gaan we op pad met de chauffeur.
  • Na weer een goede nacht kwam onze chauffeur ons om 11.30 uur ophalen, Rian voelde zich niet zo lekker, ze had het gevoel dat het eten niet goed gezakt was van gisteravond. Als eerste gingen we naar het waterpaleis Tirta Empul, hier ging je in het bronwater en liep je langs een muur met wel meer dan 15 koppen waar uit de mond water stroomden. Je moest er dan met je hoofd onder en dan kon je er je gebedje doen of wat wensen. Ik wilde natuurlijk niet mijn haren nat maken dus hield het maar bij mijn gezicht. Je zag er mensen met hele kleine kindjes op hun arm zo ook in een lange rij alle hoofden langs gingen. Het was een hele speciale ervaring. Inmiddels was het bijna 15.00 uur en hadden we wel wat honger gekregen. Even verderop gestopt bij een mooi gelegen restaurant aan een rijstveld.  Daarna kwamen we bij de adembenemende mooie Tegalalang Rice Terrace, hier wat foto's gemaakt. We zouden hier later nog wel een keer terug komen. Rond half 5 waren we bij het begin op een berg voor een korte wandeling, de Campuhan Ridge Walk die uitkwam in Ubud. Dit was wederom heel mooi. Daarna wat gedronken want het was very hot, en zijn we verder Ubud in gewandeld zo ook over de markt, en rond 19.00 uur in een restaurant lekker wat gegeten, Rian voelde zich weer wat beter na een lekker tomatensoepje . Nyoman onze chauffeur kwam ons om 20.00 weer ophalen en zo waren we om half 9 weer in onze villa en plonste we direct het zwembad in,  heeeeeeeeeeeerlijk .
  • Na weer een goede nacht was het Zo.11 maart. Vandaag was het weer tijd om te relaxen

1. Daan Vlemmix:
    mooi verhaal
    en mooie foto's
    fijn dat jullie zo genieten
    en kijk uit naar volgen verslag
    groetjes uit Lierop
  2. Marlies Hanssen:
    Geweldig geniet ervan.
    Het verhaalis weer goed geschreven.
    Groetjes en liefs Marlies
  3. Ans:
    11 maart 2018
    Ziet er weer prachtig uit. Kijk uit naar de volgende verhalen.
  4. Ilse:
    12 maart 2018
    Lekker hoor!!! Geniet ervan!