E Bike tour Tegalalang Rijstvelden

13 maart 2018 - Ubud, Indonesië

• Di 13 Mrt. Na gister een hele dag bij de villa te zijn gebleven en ons vermaakt te hebben met zwemmen, lezen en luieren werd het weer tijd voor een actieve dag. Dus werden we om iets over achten 's morgens opgehaald door Nyomen onze chauffeur. Hij bracht ons na 1 uur rijden bij de organisatie E Bikes Ubud, deze hadden E Mountainbikes, het was even wennen maar na 100 mtr. ging het al helemaal vlotjes. De fietsen hadden een flinke ondersteuning en als je niet wilde hoefde ook niet te trappen, een beetje gassen met je duim bij het stuur en je vloog vooruit. Ook was het wennen om links te fietsen, er fietste een gids voor ons een eentje regelde het verkeer als we over moesten steken, wij waren met z'n vieren.
  • Zo fietste we tussen de uitgestrekte rijstvelden op een smal betonnen pad, geweldig mooi. Toon v.d. Hurk gaf op een gegeven moment wat te veel gas en landde bijna in de rijstvelden. Er werd ons helemaal uitgelegd hoe het allemaal werkte. Na weer een stuk fietsen was er een stop om wat te drinken bij een grote mooie boom met daarbij een tempel en verderop een soort begraafplaats. Op Bali waren er 2 manieren om mensen te cremeren, 1 daarvan is binnen 24 uur i.v.m. de warmte, dit had de gids als klein jongetje meegemaakt en dit was een verschrikkelijk ervaring geweest, hij vertelde dat hij het hoofd uit elkaar zag spatten. De tweede was om ze in doeken te wikkelen en te begraven, dat wat we hier zagen met daar bovenop een rode plant om het graf terug te vinden, deze groeven ze na ongeveer 3 jaar dan weer op en cremeerde deze samen met botten van andere overledenen in een groot houten iets b.v. een paard. Na deze interessante informatie fietste we weer verder.
  • Bij weer de volgende stop konden we wat drinken en daar was een grote schommel ( swing ) waar je al schommelend boven de mooie Tegalalang rijstvelden hing ( deze staan op de lijst van Unesco). Wat een magnifiek uitzicht had je hier.  Daarna fietste we naar een tradioneel Balinese huis waar een familie woonde met de grootouders en soms ook met ooms en tantes, er werd ons weer veel verteld hierover. Jammer genoeg kwam hierna een eind aan onze ruim 3 uur durende super, super, super mooie fietstocht. Hierna volgde nog een lekkere lunch geregeld door de organisatie. Helemaal toppie !!!!!! Tegen 2 uur waren we terug in de villa en plonste we meteen het heerlijke zwembad in. Daarna heeft het zo'n anderhalf uur geregend. Om 19.00 uur had ons lieve kokkie Komman weer heerlijk gekookt.
  • Wo.14 Mrt. Om 10.00 uur stond Nyomen weer klaar om ons naar de Tegalalang rijstvelden te brengen om er nu een paar uurtjes te gaan wandelen. Om 12 uur begonnen we te lopen, helemaal naar beneden, over bruggetjes en trappetjes en hele smalle paadjes tussen de terrassen van de rijstvelden, wederom geweldig mooi, het was er wel druk en ze vroegen op verschillende plekken een donatie. Op zich niets mis mee want de intree kostte 60 cent p.p. maar dan konden ze beter daar wat meer voor kunnen vragen, want dit verrastte ons. Toen we aan de andere kant omhoog klauterde begon het net wat te regenen, gelukkig waren we vlak bij een huisje waar we wat konden drinken. Na 15 min. hield het op met zachtjes regenen dus besloten we ook maar wat eten te bestellen, want het was inmiddels 13.00 uur. Rond 14.00 uur verder gelopen, het bleef nog wat regenen dus onze regencapes maar aangetrokken. Om 15.00 uur weer bij de auto, we waren van plan om nog op een reuze hoge schommel te gaan en naar een waterval, maar we besloten toch maar naar de villa terug te gaan want de lucht zag zo grijs en het bleef steeds regenen.

1. Ine Aarts:
    13 maart 2018
    Jammer van de regen maar misschien heb je nog een momentje om nog terug te gaan😉geniet ze🤗
  2. Maria Hesen:
    13 maart 2018
    Jammer van de regen,maar ik denk dat de temperatuur nog niet slecht is,en voor morgen weer een mooie dag.
  3. Jan en Margareth:
    13 maart 2018
    Oh super weer. ben ook zeer benieuwd naar de foto's. En lekker eten daar. en oh wat regen hebben we hier ook. hoort erbij.