Woensdag 14 Maart, laatste dag in Ubud.

14 maart 2018 - Ubud, Indonesië

Om half 10 ontbeten, tot half 3 gerelaxt, Komang was 15 kleine mandjes aan het maken van kokosbladeren voor het aankomende Balinese Nieuwjaar.

• Half 3 was Nyomen er en reden we naar een markt waar alle zelfgemaakte lokalen specialiteiten van Bali verkocht werden, zoals houtsnijwerk, beelden, schilderijen en andere kunstwerken. We liepen daar 10 min. en het begint te regenen, niet normaal, de straat veranderde in een stromend riviertje, er stroomde vanalles mee zoals offermandjes, plasic flesjes/tasjes en sommige mensen gooide er zelfs hun vuilnis in. Het was een belevenis om dit alles te staan kijken. Toen het ophield met hard regenen sloegen wij onze slag en kochten wat leuke dingen. Rond 5 uur gingen we naar Ubud, het bleef de hele avond zachtjes regenen en soms was het eventjes droog. De hele tijd op een terrasje mensen zitten kijken. Om 19.00 uur bij het restaurant Lotus wat gegeten, dit is een mooi restaurant met een grote lotusvijver, en op de achtergrond een tempel. Hier werden Balinese dansen opgevoerd, jammer vanavond niet. Om 20.00 uur werden we weer op gehaald en gingen we weer naar onze villa Yin Yang. Onze laatste nacht daar.
  • Do. 15 maart , iets voor 11 op weg naar onze volgende villa in Amed. We zouden onderweg nog wat gaan zien, zo was na ruim 1 uur rijden de eerste stop bij een lokale kleine zoutwinning. Er schoot een man wakker en kwam snel aan gelopen, hij pakte een lange bamboestok met aan beide uiteinde een van rubber gemaakte soort emmers. Hiermee liep hij naar de zee en vulde deze met water, hij schudde ze leeg over een vierkant nat stuk zwart strand, dit deed hij enkele malen per dag, dan schepte ze het weer op en dat ging weer door gootjes en werd het uiteindelijk gedroogd op verhoogde van hout gemaakte schappen, en zo hield je uiteindelijk zout over.

Na weer 1 uur rijden stopte we bij een in rijstvelden gelegen restaurant voor een lekkere lunch. Een klein stukje verder stopte we bij het waterpaleis Tirta Gangga. Dit was een heel ander waterpaleis als daar waar we eerder waren, het was eerder een hele mooie tuin met mooie vijvers, in een ervan kon je zwemmen. Het was inmiddels bijna 15.00 uur en we moesten nog 1 uurtje rijden, rond 16.00 uur waren we bij de Villa Mimpi en werden we in mooie Balinese kleding verwelkomt  door de manager Putu, Komang, Ayun en Manco. We kwamen eerst langs een gebouw waar de keuken en wasruimte was, daarachter stond de supergrote villa. Waauw waauw waauw , wat was dit een mooie villa het was overweldigend wat een ruimte, zo ook de slaapkamers en grote zwembad. Putu legde ons alles uit over de villa en het aankomende Balinese Nieuwjaar, ze zou vanalles regelen, zo ook passende kleding voor de hele happening. Na alles uitgepakt te hebben plonste we nog gauw even in het zwembad, om 20.00 uur op pad om wat te eten, het was wel druk op de weg, de warong waar we gegeten hadden sloeg alles, zooooo goedkoop, we moesten 300.000 Dirham betalen voor ons vieren, dat is 18 euro. Vanavond een beetje op tijd naar bed want morgen gingen Rian en ik mee naar de ceremonie 's om 8.30 uur.

1. Marlies Hanssen:
    18 maart 2018
    Hey Marleen jou laatste verhaal is niet aangekomen .
    Ik kijk ernaar uit.
    Groetjes Marlies
  2. Jan en Margareth:
    wel alleen foto's
    Wel heel leuk.
    groetjes Margareth
  3. Ine Aarts:
    18 maart 2018
    Wat een mooi land geweldig!!🖒🤗
  4. Tonny:
    18 maart 2018
    Prachtig maar wel nat, een prachtig verhaal