Hong Kong

8 februari 2015

Onze 4 dagen in Hong Kong waren heel findrukwekkend, de 1ste dag hadden we vanaf, dat we het vliegveld hadden verlaten geen blanke mensen meer gezien.
Allemaal kleine chineesjes, zelfs in het hotel.
We zijn van het Hotel Regenty Kwan Tong met de metro naar het centrum gegaan, gelopen door de aorta van Hong Kong, genaamd de Nathanroad, deze afgelopen richting haven.
Door de wijk Mongkok, het walhalla van &elektro, een mooi park en van het ene winkelcentra naar het andere.
Ongelooflijk wat een winkeltjes, als je niet uitkijkt zou je zo verdwalen, op het eind ligt de Cantonroad, hier zijn alleen maar de duurdere winkels zoals Gucci, Chanel, Armani, Hugo Boss, Dior en zo meerdere, bij sommige stonden de mensen netjes in de rij ( zo ook bij bushaltes ) om binnen te mogen, terwijl het niet druk in de winkel was. Daarna over de Walk of Fame boulevard gewandeld, allemaal chinese bekende mensen, de enige die we konden was Bruce Lee.
Om 20.00 uur was er een lightshow met laserstralen, het stelde niet zo veel voor, het is zo wie zo mooi langs het water met al die gebouwen die verlicht waren.

1. Anny:
    8 februari 2015
    Ik lees wel het gaat heel fijn daar met jullie
    En nu op naar new zealand
  2. Jan en Margareth:
    8 februari 2015
    Ni hao. Super weer, andere mensen andere cultuur, Hier was het ook weer leuk, leuke geweldige kletsavond. Zelfs Jan werd helemaal in het zonnetje gezet !!!.
  3. Ria:
    10 februari 2015
    Marleen, niet bij Gucci of Chanel binnen geweest??