vervolg HongKong/Macau

10 februari 2015 - Hong Kong Macau Ferry Terminal, Hongkong

Op onze 2e dag in Hong Kong waren we om 10.00 op weg met de metro naar Lantau Island, de grootste zittende Tian Tan Boedha van 36 mtr. hoog en het Po Lin monastrery. De ochtend begon rustig maar toen we wel ruim 1 uur in de rij stonden voor de kabelbaan naar de Boedha, bleek dat vele chinese vakantie hadden i.v.m. het komende chinese nieuwjaar op 19 febr. Wat een drukte, na onze kaartjes gekocht te hebben kwamen we opnieuw in een lange rij.

• De cabine had een glazen bodum, het klooster en de Boedha waren prachtig, het was het wachten zeker waard.

In de middag wilde we op Hong Kong Island met de beroemde Paek tram van het jaar 1880 naar boven voor een spectaculair uitzicht, maar dit liep geheel anders want hier was het opnieuw druk. We zouden weer minstens 1 uur moeten wachten, na even getwijfeld te hebben zijn we naar boven gewandeld, het was een pittige tocht van bijna 2 uur, maar boven werden we beloond met een geweldig uitzicht. Nadat we daar wat gegeten hadden gingen we kijken of we met treintje terug zouden kunnen, maar nee, ongelooflijk wat een massa mensen die daar opnieuw stonden te wachten, dus........... wij weer naar beneden gewandeld en met een voldaan gevoel en ik een paar blaren, terug naar ons hotel.

Ma. 9 febr. na een goede nacht gingen we om 10 uur weer op pad, vandaag met een ferrie naar het staatje Macau, dit staat bekend als het Las Vegas van China, daarbij heeft het een oud centrum met Portugese invloed, dit hoort bij het werelderfgoed van Unesco.
Je moet wel je pas meenemen want anders kom je er niet in, na 1 uur gevaren te hebben kwamen we aan, en werden snel genoeg aangesproken om met een chauffeur als gids rond geleid te worden. Na enig getwijfel dit toch maar gedaan want alles lag best ver uit elkaar, het was maar goed ook, anders hadden wij daar niet veel gezien.
Als 1ste gingen we naar het oude centrum, en een tempel van wel 500 jaar oud, daarna naar de toren van Macau van 338 mtr. hoog, waaaaauw wat een uizicht, deze had ook een glazen vloer, en je kon er voor 85 euro buiten op een ring om de toren lopen, je werd dan helemaal vast gesnoerd en zo ging je met een groep over die rand heen lopen, hier hebben we spannend naar staan kijken.
Zo kon je er ook bungy jumpen en nog een paar activiteiten, na 1uur boven te zijn geweest bracht de chauffeur ons naar het casino/Hotel Venetie, je kan daar naar de 2e etage en daar heb je het beroemde bruggetje en de grachten waar ze met de bekende gondeltjes rond varen, zo ook het St.Marco plein,  prachtig allemaal.
Het was intussen half 7 en gingen met een bus van het hotel gratis terug naar de ferries, wat bleek achteraf, dat je van daar uit ook gratis naar die Hotels/casino's kunt, die staan daar allemaal en je kunt er gewoon instappen en ze brengen je dan naar het casino. Hadden we dit maar geweten, maar ja dan hadden we denk ik niet zoveel gezien.
Half 8 met ferrie terug, toen nog met de metro naar Nathanroad naar de goldfish market, allemaal winkeltjes waar ze goudvissen verkopen, die al in een plastic zakjes zaten, en zo allemaal tegen een wand hangen, echt bizar.

Zo, dat was onze laatste dag in Hong Kong, de mensen zijn hier heel vriendelijk en behulpzaam, we hebben ons nog geen seconde onveilig gevoeld, alle dagen zo'n 20 graden, het was mooi. Op naar het volgende avontuur New Zealand, morgen worden we om 12 uur opgehaald en we vliegen om half 4.

1. Ri:
    10 februari 2015
    Leuk om jullie te kunnen volgen. Goeie reis!!
  2. Anny:
    Geweldig wat ik lees
    De volgende keer ga ik mee in jullie koffer haha
  3. Maria Hesen:
    10 februari 2015
    Waaw wat hebben jullie al veel gezien in een paar dagen
    Mooi reis verslag Marleen,ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.
    Op naar het volgende avontuur, veel plezier samen.
    Groetjes Maria.
  4. Harrie & Tonny:
    10 februari 2015
    Ik geniet al met wat ik lees.
    Geweldig.
    het is erg mooi om dit te kunnen volgen.
    Een fijne reis en veel geluk met alles wat je tegenkomt.
    De felicitéstraat/ het pleintje/ ziet er ook mooi uit.
    Gr. Harrie & Tonny
  5. Ellen:
    10 februari 2015
    Pas een paar dagen op reis en nú al zoveel gezien en beleefd! Super mooi verhaal; ik heb zin om meteen ook naar Hong Kong te reizen!!
    Groetjes, Ellen
  6. Ria:
    10 februari 2015
    fijn om jullie zo te kunnen volgen, 'k geniet een beetje mee
  7. Ans:
    11 februari 2015
    Wauw, een glazen bodem. Stoer hoor!
  8. Joke:
    11 februari 2015
    Al veel ondernomen jullie wereldreizigers!
    Als ik dit schrijf zitten jullie waarschijnlijk al in Nieuw Zeeland.
    Nu met de camper verder. Have fun!
    Wachten vol spanning jullie volgende verslag af!