Auckland, Waipoua Forest, Russel.

15 februari 2015 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

De reis naar New Zealand begon wat hectisch, na vooraf al wat verwarring kwamen we aan bij de gate en daar zagen we geen mensen, oei hier klopte iets niet. Wat bleek ,,,,,,,,,,de gate was intussentijd verandert, we moesten naar een andere gate, niet 43 maar 4 , dus dat werd haasten.

• Een hele senario ging al aan ons voorbij, zo van : Willen Mr. and Mrs. ven Lieshout bla bla bla........... na ruim 20 min. rennen kwamen we 10 min. voor vertrek aan.

We vlogen met Cathay Pacific, tijdens de vlucht hadden we allebei redelijk goed kunnen slapen, en zo kwamen we om 9.00 uur aan in Auckland. Met een shuttlebus naar het centrum, de stop was schuin tegenover het Hotel Park Regis waar we 2 nachten zouden verblijven.
We zaten midden in het centrum, als eerste gingen we wat op verkenning, richting haven waar mooie uitzichtspunten waren, er stonden grote houten ligbanken waar we lekker even op uitrustte en warempel we vielen beide in slaap, na 1 uurtje weer verder,

's avonds bleek dat we beide wat rood waren, dit terwijl het gewoon een aangenaam zonnetje was, dus ................uitkijken met de New Zealandse zon.
Na het eten gingen we ook hier een skytoren in van 329 mtr.
Hier hebben we een hele mooie zonsondergang gezien en het uitzicht was ontzettend mooi.

De 2e dag hebben we uitgeslapen tot half 10, daarna met de ferrie naar Davenport een mooi plaatsje op tegenover Auckland, in de hoofdstraat stonden oude Victoriaanse huizen, daar boven op een heuvel had je een geweldig mooi uitzicht over de skyline van Auckland, als je je rond draaide kon je van alle kanten ver weg kijken, heel bijzonder.
Hier zijn we de hele middag gebleven, lekker genieten van de rust en het uitzicht.

Vr. 13 febr. om half 11 met de taxi naar de camperplaats, waar we na wat uitleg en het inrichten rond half 1 op pad gingen. Toon had maar 10 min nodig gehad om te wennen aan het links rijden, bij een supermarkt wat boodschappen gedaan, toen we ongeveer 10 min. aan het rijden waren merkte we ineens dat onze camperdeur open was, toen werd Marleentje even vlug, dat niemand getoeterd heeft snapte we niet, want we reden op een drukke weg. Zo hebben we deze middag 250 k.m. gereden door het mooie landschap van de Bay of Islands en waren we om half 6 nabij Waipoua Forest, daar ons gesetteld op een mooie camping. Na een redelijk goede nachtrust vertrokken we weer om 11 uur naar Waipoua Forest park, na 3 stoppen en een wandeling van 1 uur, naar de grootste, oudste en dikste reuze Kauriboom ter wereld, Tane genaamd, deze heeft een omvang van bijna 15 mtr en is 51 mtr.hoog, verder op waren de For Sisters, 4 aan elkaar gegroeide Kauri  bomen, allen ruim 2000 jaar oud.
Daarna gingen we op weg naar Russell, nog 170 km.
In Kawakawa gestopt , waar een beroemde openbare toillet is, deze is gemaakt door een Oostenrijker. Om half 7 met de ferrie naar het eiland Russell, naar de camping waar we 2 nachten verbleven. Russell is een mooi lieflijk plaatsje.
In Nederland is het nu carnaval, veel plezier allemaal "ALAAF".

Op onze 2e dag in Russell zijn we smiddags met een boot naar de Hole in the Rock gevaren , en een onbewoond eilandje, met wederom een mooi uitzicht, en weer terug gevaren. Onderweg zagen we iedere keer dolfijnen, vooral op de terugweg was het zo mooi, de dolfijnen zwommen en sprongen een heel stuk met de boot mee.
Geweldig, wat kan het toch mooi zijn op deze wereld.
Morgen vertrekken we weer met het campertje richting Cape Reinga het noordelijkste puntje van New Zealand.

1. Ria:
    15 februari 2015
    dat van die camperdeur had ik wel willen zien hahaha.
    "vlug Marleentje" zal ook wel gelachen hebben.
    groetjes uit een zonnig Lierop
  2. Abdel:
    19 februari 2015
    Veel succes met links rijden. En niet zoveel rommelen Marlein.