, Waitangi, Ninethy Miles Beach, Cape Reinga, Whangarei.

18 februari 2015 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Ma. 16 febr. na even door Paihia gewandeld te hebben zijn we naar Waitangi gegaan, dit is de plaats waar op 6 febr. 1840 het verdrag werd getekend tussen Engeland en de Maori 's.

• 1n 1995 werd dit nog een keer gedaan vanwege onvrede bij de Maori's, wat was er gebeurd , het verdrag van 1840 was niet goed vertaald, ten nadelen voor de Maori's. Na veel onenigheid en protesten heeft Queen Elisabeth het aangepast. Ieder jaar wordt dit gevierd, dan wordt een 35 mtr. lange kano te water gelaten met allerlei ceremonies.

Daarna nog naar de Haruru falls geweest, en verder gereden door het mooie landschap naar het 90 miles beach, daar de camper geplaatst en om 18.00 uur na een klein buitje, in 3 minuutjes naar het strand gelopen.
Dit strand is 60 km. lang zonder hotels of huizen, zover je kon kijken zag je niets als duinen, strand en zee, met nog 2 mensen meer waren wij daar op het giga grote strand.
Ruim 1 uur gewandeld, en naar de weer zo een ontzettend mooie zonsondergang gekeken, Toon heeft ook nog een half uurtje getrimd over het strand, om 9 uur weer terug in ons inmiddels wel vertrouwde campertje.

Di. 17 febr. werden we om half 10 opgehaald door een vrachtwagenbus voor onze 90 miles/Cape Reinga tour.
De bus zat vol met chineesjes op 4 na met ons erbij.
Cape Reinga is het noordelijkste puntje van N.Z . Je ziet van daar de Tasmaanse zee en de Grote Oceaan bijj elkaar komen, er is een duidelijk verschil van kleur van de 2 zee'en te zien.
Aan een mooi strand Tapotupotu hadden we een picknick, daarna gingen we naar Te Paki waar we met een soort snowboard van hoge zandduinen af konden glijden, je moest eerst naar boven klauteren, dat was 2 stappen zetten en eentje gleed je terug, en dan naar beneden op die plank, dat werd zandhappen.
Het was wel cool om dit te doen, daarna gingen we fullspeed over het 90 miles beach terug, gaaf met zo'n truck over het brede grote strand, je zag er verder niemand rijden. Daarna zijn we 80km. verder gereden naar de volgende camping in Whatuwhiwhi deze lag bij een mooi strand.

Wo. 18 febr. om half 11 waren we weer op weg. Ongeveer 150 k.m. gereden met een paar stoppen o.a. voor wat boodschappen, de lunch en een wandeling van een klein uur lans een mooi riviertje met een waterval, nabij Kerikeri.