Langkawi.

17 februari 2017 - Langkawi, Maleisië

Dinsdag 14 februari.
Rond 9 uur werden we door wat geluid wakker, en daar stond de eigenaar van het hotel op het terras, met een mooie maleis geklede dame met een mand met rozen, ik kreeg er een, hij groette met zijn rechter hand op zijn linkerborst, en wenste ons een fijne dag.
Wat een verrassing was dat, jaaaaaaaaa, natuurlijk het was Valentijnsdag.
Rond half 11 op weg naar Burnd Rice, we dachten bij rijstvelden uit te komen, maar het was een markt waar we doorheen moesten lopen.
Daarna kwamen we bij een mooi huisje uit, met een omheind stukje grasveld, daarbij stond een glazen donatie glazen pot, en een bord met zwarte rijst.
Er stond bij te lezen, dat ze in eerdere tijden in een strijd waren met Chiamezen, om dit te winnen hebben ze alle rijstvelden in brand moeten steken, als herdenking is dit ontstaan.
Daarna ging onze tocht verder naar de hoogste berg Genung Raya, de weg er naar toe was van onderaf 11 km., eenmaal boven, stond er groot onderkomen hotel met een toren, In het hotel zaten wel gasten, veelal om te kunnen parasailen. .
Het geheel was in 1970 gebouwd, en over 3 maanden starten ze met een renovatie aan de toren.
Intree was 10 ringgit, 2 euro p.p. toen we boven aankwamen stonden er 2 potten thee op een tafeltje, dit hadden ze beneden ook verteld, deze smaakte ook nog goed.

• In Nederland hadden ze deze toren allang gesloten, de overstek van het dak was hier en daar kapot, daar hingen latten los te wapperen en door de wind ,we zagen er ook een stuk vanaf vliegen.

We hadden wederom een mooi uitzicht, het waaide wel heel hard, een flink lawaai daardoor met al die losse planken en platen.
Op de weg terug zagen we aapjes.
Verderop had je een hot spring, dit was mooi aangelegd met houten bruggetjes en kleine vierkante afdakjes, waar je kon gaan zitten met je voeten in het warme water dat zo uit de grond omhoog borrelde (dit kon natuurlijk niet tippen aan wat we in New Zealand hadden gezien), er zat ook een masseuse, Toon zijn nek, rug en hoofd laten masseren, Rian en ik onze benen en voeten, heeeeeerlijk, voor alle drie kostte het 55 ringgit , 11 euro.
Rond half 3 verder naar 1 van de 5 werelds mooiste stranden van de wereld Tanjung Rhu Black ( zo stond het in het boekje)
We kwamen eerst al langs een mooi strand, daar wat gegeten, daarna wat verder gereden, het was even zoeken, maar je moet echt helemaal tot het einde van de weg doorrijden en daar heb je het mooie strand.
Jammer, maar je kon er geen bedjes huren, maar het was wel mooi, om 18,00 uur nog 1 bootje gehuurd om naar mangrove bossen te varen.
Onderweg nog bij een drijvend visrestaurant gaan kijken, waar ze hun eigen vissen fokte, ze waren de vissen aanhet voeren,er waren supergrote vissen bij, deze kon je aaien als je wilde.
Verderop zagen we een rotsformatie waar je King Kong in zag.
Verder de mangrove  in stopte we ,en gooide ze wat eten in het water, waar grote roofvogels op af kwamen, deze vogel kwam alleen in Langkawi voor, een groot beeld staat ervan in Kuah, waar we een dezer dagen ook naar toe gaan.
Om 19.00 uur waren we terug en gingen we weer naar Pantai Cenang terug.
Na een frisse douche, weer met de auto naar het centrum om te gaan eten.
Woensdag 15 februari.
Na weer lekker ontbeten te hebben, zijn we ons heerlijk gaan settelen op een lekkere ligstoel aan het zwembad.
Met een boek, puzzelboek, i pad en e-reader hebben een fijne luie dag gehad, met af en toe een lekkere plons in het zwembad en genoten van een heerlijk zonnetje.
Donderdag 15 februari.
We wilde nog een rustige dag, na het onbijt hebben we ons om half 12 met de schuttle naar Under waterworld laten brengen in het centrum.
Er waren mooie vissen te zien, zo zagen we zeepaardjes, nemo en ook een hele grote inktvis, hier hebben we een hele tijd naar staan kijken, hij zat helemaal in een hoekje maar toen hij eruit kwam waaaaaaauw wat een groot gevaarte was dat, na een paar minuten kroop hij weer in zijn hoek.
We zagen hem 2x uit zijn hoek komen.
Bij de Mac wat gegeten en met de taxi weer terug, want het zou wel zeker een half uur lopen zijn, en het was verry hot.
Om 4 uur weer terug bij hotel, weer heerlijk gerelaxt bij het zwembad.
Rond half 8 wilde we naar het centrum lopen om te gaan eten.
Bij de receptie vertelde ze dat er een paar meter verderop een nightmarket was met lekker eten en leuke dingen.
Daar natuurlijk op af, het was weer een drukte van jewelste, maar wel heel leuk, we hadden vanalles geprobeerd, zo had je er een soort pannekoek met iets van kip erin, en dit dan tot een vierkant dicht geslagen, loempia's, grote stukken kip tussen 2 grote stokjes geklemd, wraps, van alle soorten rijst enz.
Om half 10 waren we weer terug met een te volle buik.
Wederom weer fijn op ons terrasje gezeten en een kaartspel gespeeld, het was rustig totdat onze nieuwe buren terug kwamen met 3 kleine mannekes, die om 12 uur nog steeds niet in bed lagen, een ervan had een Donald Duck stemmetje, het moest wel een A.D.H.D.kindje zijn, zoooooo druk.

• s Nachts om half 4 kwam bij mij, al mijn eten er weer uit, dit was wat minder, voor de rest had ik nergens last van.

1. Ellen:
    17 februari 2017
    Hee Marleen en Toon! Wat een prachtig verhaal....met uitzondering van het laatste stukje! Hoop dat je er morgen niet teveel last van hebt. Geniet ze! Xxx
  2. Riny:
    17 februari 2017
    Volgens de verhalen genieten jullie volop daar. Hou dit vast behalve dan dat laatsteGroetjes
  3. Anny:
    17 februari 2017
    He marleen en de rest natuurlijk ik ben helemaal niet jaloers !!!!wel dus lijkt me erg gaaf
  4. Daan Vlemmix:
    17 februari 2017
    Goed opletten hoe ze daar vissen fokken is hier nog niet bekend.!!!!! Nu weet ik wat ik niet moet eten.
    Nog een fijn verblijf en genieten.
  5. Ria vaes:
    17 februari 2017
    en ik zit met Anny op de Costa del Jaloezy. Geweldig!!
  6. Daan Vlemmix:
    17 februari 2017
    jullie hebben het daar geweldig
    elke dag genieten
    ik geniet met jullie verhaal mee
    groetjes aan Rian en de two
    Toons
  7. Jose en Harrie:
    17 februari 2017
    Een geweldige tijd , daar voor julie.
    Jammer van de laatste avond, hoop dat verder alles goed gaat.
    Groetjes Jose